HUT 2.1

 Přístřešek se vrací a nejspíše naposled


Tentokrát jsme dostali za úkol zamyslet se nad tím, jak by se dal doopravdy postavit, ale pouze z jednoho profilu. Což znamenalo vytvořit návrh, promyslet spoje, tak by fungovali, vytvořit dokumentaci a poté vytvořit model

 Z počátku jsem moc nechápal co je přesně cílem úkolu a to je dost vidět na prvních návrzích přístřešku, kde z rysů nejde zcela pochopit jak přístřešek má vypadat a spoje nejsou vůbec řešené.





Raději přeskočíme tento dost špatný pokus o dokumentaci a podíváme se na upravenou verzi. Pokusil jsem se, aby byli z nákresů pochopitelné spoje, myslím si ale, že se mi to moc nepovedlo a budu si toto muset více nastudovat.

Teď ale k samotnému návrhu, moje původní myšlenka byla, že přístřešek postavím bez použití provazu nebo něčeho podobného a s co nejmenším počtem výřezů na spoje, protože na jsem na  pustém ostrově a sekyrku po kapsách normálně nenosím. Tady jsem se chtěl držet předchozího návrhu a ponechat 2 patra a vzhled věže. Toto se pro mě ukázalo jako dost ambiciózní až naivní, a během tvorby modelu jsem návrh změnil snad tisíckrát. 


Model měl mít tvar jehlanu s tyčí uprostřed na které jsou opřeny 2 "trámy", které drží obě patra. Některé spoje, které jsem si myslel, že by měli držet bez svázaní vůbec nedržely a musel jsem je svázat provázkem. Nakonec mi ještě došel materiál, takže mi nevystačilo na podlahu. O finálním výsledku mám smíšené pocity, přijde mi že konstrukce je moc komplikovaná a určitě by šla zjednodušit a zlepšit.



Komentáře

  1. jsem zvědavá na detaily spojů a nerozumím přesně ani plošine v patře, spíš pak stočený kolem toho sloupu? nebo je to jen vyhlídka? každopádně je to hezké...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Analýza stavby